Szakkörök

Kis kukta szakkör

Saját tapasztalatomból tudom, hogy már a kicsi gyerekek is érdeklődnek a felnőttek fortélyai iránt a konyhában. Sok családban sajnos kevés idő jut az együtt főzésre, barkácsolásra.

 5-6. évfolyamon tartok kis kukta szakkört, melynek célja a háztartási ismeretek oktatása,elsősorban a konyhai tevékenységek megismertetése a gyerekekkel egyszerű ételek készítése közben.

Martonné Jáni Csilla

 

 

Játszóház

A népi kismesterségeket idézzük föl foglalkozásainkon. Megismertetjük pl. a szövés, fonás, nemezelés, csuhézás, agyagozás, gyöngyfűzés titkait. Az ünnepekre is hagyományosan készülünk: karácsonykor mézeskalácsot sütünk és gyertyát mártunk, húsvétkor tojást viaszolunk. Az elkészült munkákat gyakran ajándékként adják a gyerekek családtagjaiknak. Két csoportban tartjuk a játszóházat, külön az 1-2. és a 3-4. osztályosoknak. Ez lehetővé teszi, hogy a korosztályok számára a legmegfelelőbb technikát és tárgyat válasszuk.

  Trosztmér Klára

 

Matematika-magyar előkészítő


Iskolánkban a 8. osztályosok számára minden tanév első félévében felvételire előkészítő foglalkozásokat tartunk magyar nyelv és irodalom valamint matematika tantárgyból. A januári felvételi vizsgáig tartó szakkörökön áttekintjük a felsős tananyagot és a lehetséges témákban minél több feladattípussal foglalkozunk, hogy semmiféle meglepetés ne érje a felvételiző diákot  ezen a fontos megmérettetésen.  A gyerekek megoldják a korábbi évek feladatait,tanáraik segítségével tisztázzák a még homályos pontokat, jártasságot szereznek az utasítások pontos értelmezésében, hogy önállóan is sikeresek lehessenek életük első vizsgáján.

Kuri-Kapos Katalin, Skobrákné Hock Éva

 

 

Matematika szakkör

 

„A legrosszabb, amit egy problémával tehetsz, ha teljesen megoldod.”

 

                                                                                                          Daniel Kleitman

 

 

 

Az 1.b osztály tanulói közül a  számok világa iránt nagyobb érdeklődést mutató gyerekek a szakkör tagjai. Célom a játékos és fejtörő feladatok megoldatásával a matematika megszerettetése, a logikus gondolkodás fejlesztése. A foglalkozásokon súlyozottan jelenik meg a páros munka, csoportmunka, ami a játékok jellegéből is adódik

Monostori Terézia

 

 

Énekkar

Iskolánkban az intézmény fennállása óta működik énekkar. A kórus alapítója Gergye László tanár úr volt, akinek a nevéhez számos sikeres szereplés fűződik. Vezénylete alatt több ízben szerepelt az énekkar az Éneklő Ifjúság versenyen, ahol mindig dobogós helyen végeztek diákjaink; arany, illetve ezüst minősítéssel. 1991-ben vettem át a kórus vezetését.1993-ban ismét részt vettünk az Éneklő Ifjúság versenyen, amelyen bronz minősítést kaptunk. 2002 óta két kórus is működik intézményünkben szakkör formájában heti 2 órában. Az alsó tagozatosok, mint „Csalogányok”, a felső tagozatosok pedig Zimmi kórus néven öregbítik iskolánk hírnevét.

Városunk rendezvényein rendszeresen fellépünk. Mór kulturális életében jelentős részt vállalunk. A Móri Diák Művészeti Fesztiválok elmaradhatatlan résztvevői vagyunk, és 2004 óta szép eredményekkel büszkélkedhetünk. A városi adventi gyertyagyújtásról sem hiányozhat a „gyermeksereg”, ahol minden alkalommal igazi karácsonyi hangulatot teremtünk dalainkkal. Többször kaptunk felkérést a városi majálisra, énekeltünk már a kicsiknek gyermeknapon, műsort adtunk a véradóknak a Véradók napján, kedveskedtünk dalokkal a város nyugdíjasainak, köszöntöttük a pedagógusokat pedagógusnapon, felléptünk a település március 15-ei megemlékezésén, sőt a város más rangos rendezvényén - mint például a Móri Bornapon - is helyet kapott már a dalos csapat.

Rendszeres kapcsolatban állunk a Pászti Miklós Zeneiskolával. Az intézménnyel évek óta közösen, zenés-irodalmi műsorral kedveskedünk, gyermeknek, felnőttnek egyaránt. Kórusunk számos vidéki fellépést is vállalt, templomokban is énekelt. Az iskola mindkét énekkara a zenét kedvelő, énekelni szerető gyermekek közössége. A hagyományos kórusoktól abban különbözünk, hogy elsősorban az „örökzöld” dallamokat énekeljük, repertoárunkat slágerek, „retrók” alkotják. A kicsik kórusa, ismert  gyermekdalok tolmácsolásával vívta ki a hallgatóság elismerését. Az iskolai rendezvények elengedhetetlen szereplői az énekkarosok. Fellépésükkel emelik a műsorok színvonalát. Célunk, hogy azok a gyerekek csatlakozzanak, akik szívesen, örömmel énekelnek. Ezért egyik kórusba sincs válogatás. A zene szeretete az, ami összehozza az énekelni vágyókat. A mottónk, Kodály Zoltán szavaival élve: „Legyen a zene mindenkié!”

Nagyné Horváth Ildikó

Rajz szakkör

3-4. osztályosoknak tartok rajz szakkört, melybe időnként kreatív kézműves dolgokat is belecsempészek, hogy kilépjünk a két dimenzióból és még színesebbé, változatosabbá tegyük a rajzos foglalkozásokat. Rajz szakkörön lehetőség van az adott témán belül a szabadabb alkotó folyamatra, több az egyéni, személyre szabott javaslat a munka folyamán, de kevesebb az irányítás. Mindez segíti, hogy a tanulók felfedezzék és megéljék saját kreativitásukat, és ne sablonos keretek korlátozzák be alkotó folyamataikat. Az alkotás folyamata, a színek kiválasztása, a kompozíció összeállítása, a fantázia működtetése mind-mind örömteli  és elmélyült folyamat, melynek során kicsit „megpihenünk” ebben a rohanó világban és aminek gyümölcseit nem csak az elkészült produktum létrehozása feletti örömben arathatjuk le, hanem a „kreatív, alkotó ember” kiteljesedésével kihatással lehet a további életútra is, hiszen egy alkotni vágyó ember sosem unatkozik, mindig van célja, dolga, széppé tenni környezetét, kialakul benne az esztétikum iránti vágy, a tudatos környezetalakítás.

Rajz szakkörön többféle technikával foglalkozunk, kipróbálunk néhány új alapanyagot is. Sokféle témát dolgozunk fel az évszakokhoz igazodva, elmélyítve az ünnepek hangulatát. Figyelemmel kísérjük a kiírt rajzpályázatokat, egy-egy hozzánk közel álló téma esetén beküldjük alkotásainkat.

Winklerné Vámosi Nóra